top of page

Google: Je bedrijf toevoegen en claimen


Je kunt helemaal kosteloos je bedrijf toevoegen aan Google. Door je bedrijf toe te voegen aan Google, wordt je bedrijf en je website makkelijker gevonden aan je klanten en kan jij je product en/of diensten makkelijker overdragen aan je klanten. Je bedrijf komt in zoekresultaten te staan met openingstijden, een kaart waar je gevestigd bent en je kan foto's en producten toevoegen. Daarbij kom je ook in de "local 3 pack" te staan. Google toont 3 lokale bedrijven die relevant zijn voor de zoekopdracht. Ook dit maakt dat je beter gevonden wordt door nieuwe klanten


Wil jij ook beter vindbaar en zichtbaar zijn voor je klanten heb ik hieronder een stappenplan voor je uitgeschreven.


Stappenplan:


Stap 1. Ga naar Google maps


Stap 2. In de linkerhoek staat in de balk "Zoeken in Google Maps" 3 zwarte lijnen. Dit is het menu scherm. Druk hierop


Stap 3. In dit menu staat o.a. de knop "Je bedrijf toevoegen". Druk hierop.




Stap 4. Vul je bedrijfsnaam en bedrijfcategorie in. En no worry, de bedrijfscategorie is altijd een beetje zoeken. Kies de categperie die het meest in de buurt komt.


Satp 5. Kies of je een locatie wilt toevoegen die klanten kunnen bezoeken. Heb je een winkel of praktijk? Doe dit vooral wel! Druk je op nee dan kan je op de volgende pagina een regio aangeven waar jij je klanten bedient.


Stap 6. Vul de contact gegevens in (tel-nummer + website) die je klanten te zien krijgen.


Stap 7. Antwoord ja of nee of jij updates wil krijgen over je berijf. Ik doe dit zelf wel zodat google mij waarschuwt en updates stuurt wanneer dit nodig is.


Stap 8. Vul je postadres in. Dit zal niet openbaar zichtbaar zijn.


Stap 9. Google verifieerd je bedrijfsaccount.


Stap 10. Voeg de openingstijden toe. Weet je niet zeker wanneer je open bent, voeg de tijden toe die wel weet. Je kan deze tijden altijd nog toevoegen en aanpassen.


Stap 11. Kies of klanten jou kosteloos een bericht via google kunnen sturen. Ik zelf heb deze chat functie niet ingesteld, omdat het mij niet lukt om klanten direct te beantwoorden. Wanneer klanten mij bellen, appen of mailen dan kan ik hen dus beter beantwoorden. Lukt het jou wel om de chat in de gaten tehouden dan zou ik je zeker aanbevelen deze functie in te stellen. Het is namelijk een lage drempel om jou te contacten.


Stap 12. Voeg een beschrijving van je bedrijf toe. Om het mijzelf wat makkelijk te maken pak ik altijd wat zinnen (en pas die eventueel aan) van de betreffende bedrijfswebsite


Stap 13. Voeg foto's van je bedrijf toe. Ik vind het zelf altijd fijn om een kijkje binnen te krijgen. Dus hoe ziet jouw winkel of praktijk eruit? Dit geeft klanten direct een gevoel en 70% van de klanten kiest op gevoel. Voeg verder foto's van producten en/of van je service toe.


Stap 14. Alles is klaar. Google heeft even nodig om alles te verifiƫren.


Stap 15. Als je in Google de naam van jouw bedrijf invult kom je direct terecht in jouw bedrijfsgegevens. Dit is fijn als je e.e.a. wilt aanvullen of aanpassen bijvoorbeeld de openingstijden. Verder kan je hier informatie vinden en beheren zoals prestaties en advertentie resultaten.



Krijg je dit niet te zijn dan kan het zijn dat je niet bent aangemeld (met het juiste?) gmail account.




Heb je geen zin of tijd om dit zelf te doen, dan kan je mij ook inschakelen om dit voor je te doen.

Comments


bottom of page